حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

ادعای وال استریت ژورنال درباره همکاری اطلاعاتی ایران و آمریکا

  • کد خبر: ۲۰۸۲۵۹
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
ادعای وال استریت ژورنال درباره همکاری اطلاعاتی ایران و آمریکا
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعای روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مبنی بر هشدار اطلاعاتی واشنگتن به تهران درباره حمله تروریستی کرمان از اظهار نظر دراین باره خودداری کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالات آنان درباره ادعای روزنامه وال استریت ژونال مبنی بر هشدار آمریکا به ایران درباره حمله تروریستی کرمان، این مطلب را بیان کرد.

خبرنگاری از معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پرسید: بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، آمریکا به ایران در مورد حملات کرمان هشدار داده بود، آیا این به معنی همکاری اطلاعاتی آمریکا و سپاه است؟

ودانت پاتل پاسخ داد: اظهار نظر و ارزیابی عمومی در این زمینه ندارم. بر اساس اطلاعات ما حمله تروریستی کرمان تمام ویژگی‌های یک حمله از سوی داعش را داشت و ما می‌خواهیم همدردی خود را با مردم ایران تکرار کنیم.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد که در مورد سیاست آمریکا در مورد ایران و تلاش برای جلوگیری از فعالیت‌های مخرب و بی ثبات کننده این کشور در منطقه و جهان توضیح داده بودم. ارزیابی جدیدی در مورد تغییر سیاست آمریکا ندارم.

پاتل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ادعای ارسال پهپاد از سوی ایران به سودان است، گفت: «من چنین گزارشی را ندیده ام. بدون شک تلاش ایران برای گسترش اقدامات بی ثبات کننده خود در سایر مناطق جهان و نفوذ آن به سایر مناطق و درگیری‌های جهان برای ما بسیار نگران کننده است.»

دو انفجار تروریستی ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با سوم ژانویه ۲۰۲۴ در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که تاکنون ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح برجای گذاشته است. این حادثه تروریستی محکومیت منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده‌ای به همراه داشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، گروه تروریستی تکفیری داعش شامگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو انفجار دیروز در شهر کرمان که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شده است، کار این گروه تروریستی تکفیری بود.

 اعضای شورای امنیت حمله تروریستی بزدلانه در شهر کرمان جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۴ را با شدیدترین الفاظ محکوم کردند؛ اقدام مذموم تروریستی‌ای که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر از جمله کودکان و زنان و ۲۱۱ نفر دیگر زخمی شده اند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

اعضای شورای امنیت مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در پی پذیرش مسئولیت حملات تروریستی در کرمان ایران از سوی گروه تروریستی داعش اعلام کرد که ارزیابی ایالات متحده آمریکا این موضوع را تایید می‌کند.

 متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ارزیابی آمریکا از حملات تروریستی در کرمان ایران گفت: «بر اساس تمام اطلاعات موجود، برای ما روشن است که این یک حمله تروریستی بوده است. ما گزارش‌هایی را دیده‌ایم که می‌گوید داعش مسئولیتش را بر عهده گرفته است.»

این مقام آمریکایی در عین حال افزود: «نمی‌توانم از این تریبون ارزیابی رسمی را درباره اینکه مسئولیت بمب گذاری با چه کسی است، اعلام کنم، اما این حمله همه نشانه‌های حملات داعش را دارد.»

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->